Tara de cacat

Traiesc intr-o tara de cacat. Sau cel putin intr-un oras de cacat, desi sunt 99.99% convins ca intreaga tara e asa. Stiu, unii vor spune “doar acum ti-ai dat seama?”, altii (probabil mult, mult mai putini) vor fi oripilati si vor exclama “vai, ce vocabular urat”. Pe primii ii inteleg si le spun ca mi-am dat seama demult, dar recent am realizat ca ne afundam in cacat mult prea tare si nu mai avem absolut nicio sansa sa devenim vreodata o natie decenta. A doua categorie (care inca odata sper ca e mult mai mica, nu cred ca bunicutele si profesorii universitari care erau tineri pe vremea lui Burebista citesc blogul meu) e invitata sa inchida repede pagina virtuala daca au deschis-o din greseala, postul meu contine cuvinte si mai grele decat cel din titlu.

Am fost ieri pana in Lotus si eram insetat, asa ca am zis ca intru in Carrefour sa-mi iau o apa/ceai/etc, ceva lichid sa-mi potoleasca setea. Eram foarte grabit si foarte insetat, asa ca n-am remarcat nimic, m-am dus direct la standul cu racoritoare si am insfacat o cutie de carton de 1L cu ceva nectar, aveam de gand sa transfer tot continutul cutiei in stomac intr-un timp relativ mic, deci sper ca nu mai exista indoiala ca setea era mare si graba mea si mai mare. Insa la iesire m-a lovit in retina un peisaj deloc imbucurator, cam jumatate din case erau deschise, dar cozile se intindeau in zigzag prin tot magazinul, daca nu stiam SIGUR ca afara sunt vreo 25 de grade Celsius si e septembrie as fi putut jura ca e ajunul Craciunului.

Probabil multi sunt obisnuiti cu scenariul descris de mine si considera perfect normala situatia. Poate sunt eu mai ciudat, dar mie nu mi se pare normala deloc si condamn atitudinea ambelor parti implicate aici: magazinul si cumparatorii. Magazinul e extrem de vinovat ca are doar vreo 15 case deschise si inca vreo 15 care stau inchise, desi e clar ca sunt mai mult decat suficienti cumparatori ca sa justifice deschiderea altor case. Insa MULT mai vinovat e clientul care sta ca un retardat si asteapta cuminte la coada. Eu n-am facut asta, dar nici nu mi-am pierdut instantaneu judecata, desi eram foarte grabit si insetat. Am cautat o casa cu acces rapid, o casa doar pt cosuri, unde te prezinti cu doar cateva produse. Eu bine, nu era asa ceva, dupa cum m-a informat un paznic obez, batran si plictisit de viata. Asa ca am parasit rapid magazinul fara sa mai cumpar produsul. Stiu, magazinul n-a pierdut nimic, eram insignifiant.

Daca insa macar jumatate din clienti ar fi refuzat sa stea si sa vada cum magazinul urineaza pe ei poate se schimba ceva. Dar nu, in loc sa lase frumos cosul cu produse si sa iasa afara, eventual trecand pe langa “informatii clienti” si explicand rapid cauza nemultumirii lor, ei stateau si deschideau si mai tare gura ca nu cumva sa scape un strop din pisatul care se revarsa din abundenta peste ei. Cum mama dracului sa se schimbe ceva asa? Ne tot plangem ca traim intr-o tara de cacat, dar nu facem absolut nimic ca sa iesim din cacat. Asa e romanul, plictisit, dar si ipocrit. Am mentionat ca era o hoarda uriasa la case? Da, am uitat sa mentionez cosurile doldora cu produse. Pun pariu ca daca intrebai clientii despre situatia economica, de fapt nu, se stie, e CRIZA frateeeeeeeeeeeee.

Asa. Acum sa va zic ce-am patit azi. Veneam de la serviciu si nu prea aveam hartii in portofel, dar aveam un plastic pe care planuiam sa-l inserez intr-un bancomat si sa-l conving doar cu cateva taste sa renunte la niste celuloza. Stau departe de casa si Banca Transilvania are destul de multe sucursale, toate dotate cu donatoare de banconte. M-am oprit la primul, ala care-i aproape de Casa Piratilor. M-am bucurat cand am vazut ca nu era nimeni la coada, dar am bucuria mea a disparut rapid cand am aflat motivul. La prima vedere totul ok, insa cand sa bag cardul am auzit o bataie in geam din interiorul sediului. Un paznic (tot burtos, plictisit si mai batran ca si bunicul lui Mircea cel Batran) a bombanit ceva. M-am uitat inauntru si am vazut ca saracul aparat de converit bitii in hartie era dezmembrat.

Si cum nu-mi sta in fire sa renunt am mai incercat la sediul central, la intersectia dintre Decebal si Dacia. Acolo cel putin era o hartie pe care scria de mana “DEFECT”. Oameni profesionisti si cu experienta in marketing, nu? Daca trageau frumos la imprimanta un mesaj de genul “Acest ATM este temporar scos din uz. Ne cerem scuze pentru inconvenienta si incercam sa remediem problema cat mai rapid posibil. Pentru mai multe informati sunati la xxxxx sau apelati la ghiseul xxxx” ce s-ar fi intamplat? Venea melteanul (adica io) si zicea: “ce? ce bai are?”. Deci oamenii au procedat corect, e clar ca sunt adaptati la jegurile imputite si plictisite care-si spun romani.

Ma credeti ca tot n-am renuntat? Aveam drum la posta, asa ca m-am dus si la sediul de pe Republicii. Aici erau cateva persoane coada, deci semn bun. Am strans din maselele si m-am asezat cuminte la coada. Dar am renuntat rapid. Tanti care opera bancomatul s-a retras rapid si a intrat in banca. Susote, priviri mirate, am aflat rapid ca bancomantul “nu are bani”. Mama ei de treaba, asa ceva nu se poate, deja situatia intrecea un scenariu al unei comedii proaste. As mai avea de zis multe, dar inchei cu o poza. Daca nu te prinzi care e problema in poza nu-ti fa griji. E totul ok, faci parte din aia 99.66% de romani clasici. Iti recomand sa inchizi rapid calculatorul/tableta/smartfonu/aifonu/aipedu/etc si sa profiti de vremea frumoasa. Hai, repejor la o terasa unde rasuna acordurile suave semnate de maestrul Gutza. Comanda niste mici sau o ceafa de porc si o halba de Burger. Si nu mai reveni pe pagina asta. Nu e pentru tine.

Leave a comment